Hogyan növeld az engagement számát az Instagram profilodon?
Az Instagram algoritmusa úgy működik, hogy amikor megosztasz egy posztot, akkor a megosztás utáni rövid időben megnézi, mekkora az engagement a tartalmadon (like, komment). Ez alapján dönti el az algoritmus, hogy mennyire értékes a tartalmad. Ha az, sok embernek meg fogja mutatni. Nem csak a követőid feedjén, hanem a hashtagek alapján is meg fogsz jelenni olyan embereknek, akik még nem a követőid.
Azért fontos az engagment növelés, hogy minél több emberhez el tudjon jutni a tartalmad.
Mennyit és mikor posztolj?
Mennyiségre vonatkozóan nincs meghatározott, fix szám. Ez azt jelenti, hogy nincs egy olyan kvantitatív mutató, amely meghatározza a sikerhez való utat. Piackutatás alapján tudsz információt szerezni arról, mik a saját területeden működő profilok mutatói. Ez annyit jelenti, hogyha például személyi edző vagy, nézz meg más jól működő edzőprofilokat, milyen gyakran posztolnak.
Tanácsként egy kvótát tudunk mondani: heti minimum 1, maximum 21 poszt. 1 mindenképp, hogy ne veszítsd el a követőidet és fenntartsd a figyelmet, mutatva, hogy foglalkozol a követőiddel. A maximum 21 azt jelenti, hogy naponta 3 poszt kerül ki a profilodra. Ennél több posztmegjelenítést nem ajánlunk. Ha túl sokat posztolsz, az a legtöbb követőnek zavaró lehet. Ennek eredményeképpen ki fognak követni, amivel csökkented a hatékonyságodat a felületen.
Az optimális szám a napi 1 vagy kétnaponta 1 poszt lenne. Ennek a kvótának a betartásával tudsz a legtöbbet nyerni, ezáltal a legkevesebbet veszíteni.
Ha business profilod van, akkor meg tudod nézni az Instagram analitikákat. Az Instagram gyűjti az információkat a követőidről: meg tudod nézni, melyik nap és hány órakor a legaktívabbak. Az analitika segíteni fog neked abban, hogy mely napokon és mely napszakban posztolj annak érdekében, hogy a lehető legeredményesebb elérésszámot generáld.
Használd megfelelően a hashtageket
Ha nem használsz hashtageket, akkor a tartalmad csak a követőid fogják látni. A hashtagek (keresőcímkék) bekategorizálják a tartalmad. Lehetővé teszik, hogy olyan emberekhez is eljuttathasd a megosztásaidat, akik nem követnek még. Így többen látják a tartalmad, nagyobb lesz az engagemented (like-ok és kommentek száma), amely azt eredményezi, hogy az Instagram algoritmusa az engagement növekedést felismeri és algoritmusának köszönhetően még több emberrel osztja meg a posztjaidat.
Használd a képleírást
Képleírással szólítsd meg a követőket: bíztasd őket, hogy kommenteljenek vagy likeoljanak, ezzel is növelve az engagementedet, ami növeli a tartalmad elérését.
Ezt többféleképpen teheted meg. Például megkérheted őket arra, hogyha tetszett nekik a poszt vagy egyetértenek a témával kapcsolatban, likeolják a megosztott tartalmad és/vagy kommenteljenek a saját tapasztalataikról, véleményükről. Kérheted őket arra, hogy jelöljék meg 2-3 olyan ismerősüket, akikre ez az állítás igaz. Akik meg lettek említve a bejegyzésben, kapnak erről értesítést, ezért valószínűleg ők is meg fogják nézni az adott tartalmat, ami növeli a profil megtekintésszámát is.
A leírásban való kérdésfeltevés még jobb eszköz erre, hiszen ekkor még közelebbi interakcióba lépsz velük. A kérdéseknek közösségépítő szerepük van.
Használd az Instagram sztrorikat
Az instagram sztorik használata is nagyon hatékony engagment növelés szempontjából. Az instagramsztorik olyan tartalmak, amelyek csak 24 óráig láthatóak, utána eltűnnek. Ezt a funkciót arra is használhatod, hogy értesítsd a követőidet az új posztod megjelenéséről. Publikálhatsz egy képet róla instasztoriban és üzenhetsz nekik, hogy nézzék meg. Ezáltal is „több szem elé” kerül a posztod, ami továbbra is növeli az engagmentedet, hiszen ha több ember látja a tartalmat, valószínűsíthető, hogy több likeot és kommentet fogsz kapni, mint általánosságban.
Oszd meg más social media platformokon is a bejegyzésed
Ha kiteszel egy új tartalmat az Instagram profilodra, oszd meg ezt a Facebook profilodon is. Ezzel azt fogod elérni, hogy az FB közönséged átjön az Instagram platformodra, ahol nagy valószínűséggel likeolni és/vagy kommentelni fog, valamint ha még nem követ téged, van esély rá, hogy mostantól fog. ?