Manapság az a tendencia, hogy egyre többen használják az Instagramot keresésre a google helyett ha egy márkáról vagy egy üzletről van szó. Ez azt eredményezheti, hogy az Instagram profilod könnyen a weboldaladdá válhat, ahova érkeznek az érdeklődők.
És ahogyan a weboldalad esetében is, az érdeklődőkből vásárlókat szeretnél konvertálni, úgy az Instagram oldaladnak is ezt a célt kellene szolgálnia, érdeklődőkből követőket kell konvertáljon eredményesen.
Ebben a cikkben összeírtam néhány tippet, hogyan optimalizáld az Instagram profilodat, hogy jobban teljesítsen.
Építsd az Instagram oldalad, akár a weboldalad
Épp úgy, mint ahogy a weboldalad építed, sok időt foglalkozol vele, ugyan így kell kezeld az Instagram profilodat is.
Amikor a weboldaladat építed nagyon sokat gondolkozol azon, milyen szöveget írj, melyik képek illenek a legjobban a márkádhoz. Pluszban még időt töltesz azzal is, hogy a legjobb konverziót hozza a weboldalad.
De ezt ugyan úgy megcsinálod az Instagram profiloddal is?
Manapság az Instagram egyre fontosabbá válik üzleti szempontból mivel a vásárlóid szeme oda figyel. Itt az ideje optimalizálni a profilod, hogy több követőt, vásárlást és figyelmet szerezz.
Az Instagram egy modern keresőfelületté vált, ahol a keresés eredménye gyönyörű képek és az, hogy mennyi követővel rendelkezel ez egyfajta ajánlólevélként szolgál a leendő ügyfeleidnek és vásárlóidnak.
Épp tervezek egy utat Olaszországba Milánóba, szóval mi jobb hely lehet informálódni mint Instagramon?
Egy gyors Instagram keresés segít kitalálni milyen látványosságokat érdemes megnézni (Hashtag vagy lokációban megnézem a storikat illetve a fotókat) vagy épp kitudom választani melyik hotelban szeretnék szállást foglalni, az alapján milyen fotókat készítettek róla vagy a környékről az aktuális vendégek, így a valóságot látom nem pedig profi agyonszerkesztett képeket.
Több esetben is ha Instagramon kresel rá valamire a Google helyett, sokkal hitelesebbnek érzed a tatlálatokat. Az Instagramon keresztül lehetőséged van arra, hogy megnézd hogyan néznek ki a termékek a valóságban, ahelyett hogy agyonszerkesztett beállított képeket nézegetnél egy weboldalon.
A megjelölt fotókon gyorsan szemügyre tudod venni, hogyan használják az emberek az adott terméket, vagy egy hely hogyan néz ki a valóságban.
Ezért nagyon fontos, hogy legyen egy folyamatos Instagram jelenléted és jól kialakított Instagram profilod. Miközben az aktuális közönséged talán soha nem fogja megnézni újra a profilodat (kivéve ha nem irányítod oda őket) ezzel szemben a jövőbeli érdeklődőid, követőid látni fogják és ez az egyetlen esélyed, hogy meggyőzd őket arról, miért érdemes követniük téged.
Készen állsz, hogy a látogatóidból követőket generálj ?
Az Instagram Profil leírásod (BIO) = A weboldalad üdvözlő üzenete
Amikor valaki a weboldaladra érkezik, azt szeretnéd ha rögtön megértené, hogy te ki vagy és mi a munkásságod. Ugyan ezt szeretnénk elérni a profilleírással is.
Csak egy nagyon rövid idősávod van amíg a látogató rápillant a leírásodra, ezért fontos, hogy gyorsan áttudd adni mivel is foglalkozol, miről is szól az Insta oldalad.
Nézd meg Brian Tracy oldalát, egyből kiderül a munkássága és te kapásból eltudod dönteni, hogy érdekelt vagy e benne vagy sem.
Ahelyett, hogy mindent megpróbálsz leírni magadról, próbálj a célközönségedre fókuszálni és arra, miben tudsz nekik segíteni, és hogyan tudod inspirálni őket.
Ránézve Bryan Tracy oldalára egyből megtudom mondani, hogy engem aktuálisan érdekel e a célok gyors elérése, Sales vagy a produktivitás.
Ha szolgáltatást ajánlasz termék helyett, fontos, hogy ne csak a szolgáltatásodról írj a profilleírásban, hanem az is írd bele, hogyan tudják felvenni veled a kapcsolatot az érdeklődők.
A Link a profilleírásodban = Cselekvésre felszólítás gomb
Mi a cselekvésre felszólítás a weboldaladon?
Ha webshop-od van bizotsan van több vásárlásra vagy kosárba tételre szólító gomb a weboldaladon, hogy segítsd az érdeklődőket a következő lépésben.
Ha tanácsadó vagy szolgáltató cég vagy a te célod bizonyára az, hogy feliratkozzanak a hírleveledre, vagy ha te egy fotós vagy például akkor megszeretnéd mutatni a portfóliódat és a kapcsolati adataidat, hogy minél könnyebben feltudják venni veled a kapcsolatot.
Ahogy a weboldaladnak is, úgy az Instagram oldaladnak is tartalmaznia kell egy linket, ahova szeretnéd irányítani az érdeklődőket.
Épp úgy ahogyan Gary Vay-Ner-Chuk is teszi ezt :
Kiemelt Instagram sztorik = Oldalak a weboldaladon belül
A kiemelt Instagram sztorik használata egy kiemelt és erőteljes módja annak, hogy elmeséld az üzleted történetét és bemutasd a munkásságod valamint, hogy több követőre és vásárlásra tegyél szert.
Gondolj úgy az egyes kiemelt sztorikra, mint a weboldalad egyes oldalaira. Ugye a főoldalad mellett van több mellék oldal is a weboldaladon, például rólunk oldal vagy kapcsolat oldal.
Például az Urban Betyár étterem minden ajánlatához és szolgáltatásához készített kiemelt sztorit, szóval minden szükséges információhoz hozzájuthatsz anélkül, hogy elhagynád az Instagramot.
További információkat az Instagram sztorikról a teljes üzleti útmutatónkban találsz.
Instagram megjelenés = A márkád
Az Instagram megjelenésed az első lehetőséged, hogy jó benyomást tégy a potenciális követőidre (vásárlóidra).
Ahogy a weboldaladnak is, úgy az Instagram profilodnak is mutatnia kell egy egységes képet a márkádról. Milyen érzéseket szeretnél kelteni az érdeklődőben? Van egy domináns márkaszíned?Azonnal felismerik az üzleted csak azáltal, hogy látják egy képedet?
A Mr. Funk Instagram profilt megnézve látható, hogy megőrzi a stílusát a weboldalán és az Instagram oldalán is egyben. A domináns márkaszínek a kék és a rózsaszín mindenhol megjelennek. Szóval ahogy ránézel az Instagram oldalukra egyből átjön a márka benyomása.
Nyilván sok olyan üzlet van akik jól igazítják az Instagram oldalukat a márkájukhoz, de nme kell ezt véresen komolyan venni.
A lényeg, hogy ha kiválasztasz egy stílust, mondjuk fényes és fehér, sötétebb árnyalatokkal filterrel dolgozol vagy sokszínű képeket használsz mindegy csak válassz ki egy témát és ragaszkodj hozzá.
A lényeg, hogy egy egységes profilt hozz létre, akár csak ugyan annak a filternek a használatával.