Az Instagram egy hatékony eszköz fizikai termékek értékesítésére.
Jelenleg a felhasználók 81%-a használja a platformot arra, hogy termékeket és szolgáltatásokat keressen.
Ha a megfelelő stratégiákat használod, akkor elsőként találhatnak rád és vásárolhatnak tőled az érdeklődők.
He esetleg szolgáltatásod van, akkor ide kattintva tudod elolvasni, hogy szolgáltatást, hogyan tudsz értékesíteni az Instagram-on.
Ebben a cikkben mondunk néhány hasznos tippet, hogyan tudod a fizikai termékeidet minél több embernek megmutatni és értékesíteni.
Az Instagramra fel tudsz tölteni termékfotókat, bemutató videókat, együtt tudsz működni influencerekkel, valamint ápolni tudod a kapcsolatot, a követőiddel.
Viszont ehhez az első lépés, hogy szerezz egy nagyobb követőtábort ha még nem rendelkeznél vele.
1. Kutasd fel a versenytársaid
Kutasd fel a versenytársaid és a hasonló sikeres profilokat az Instagram-on.
Nyugodtan keress angol nyelvű profilokat is, ahonnan tudsz példát venni.
Ezt úgy tudod megtenni, hogy az alsó sávban a nagyító ikonra kattintasz, és rákeresel a kulcsszavakra. A fiókok és a címkék menüpontban kikeresed a legrelevánsabb, és népszerű profilokat.
Első lépésben hirdesd meg a játékot, és a feltételeket egy posztban. Fontos, hogy a saját terméked legyen a nyeremény, ne például egy iPad, mert akkor azok fognak jönni a profilodra, akiket a nyeremények érdekelnek nem a Te terméked.
A részvétel feltétele általában: követés, like, kommentben x ismerős jelölése, (akit érdekelhet a játék).
Ezeknek a feltételeknek mindegyikét, vagy csak egy részét érdemes alkalmazni, attól függően, milyen értékes a nyeremény.
A játék végén készíts ismét egy posztot, a nyertes megjelölésével.
4. Készíts Brand-elt hashtag-et
Egy egyszerű módja annak, hogy kövesd a márkáddal kapcsolatos beszélgetéseket, hogy egyedi brand-elt hashtag-et készítesz.
Használhatod a márkaneved, profilneved, egy létező szlogent, vagy egyéb kreatív szót.
Tedd be a BIO-ba és szólítsd fel a követőidet, hogy használják a posztjaikban.
Amint elkezdik használni a saját hashtag-ed, vissza tudod keresni a vele megjelölt képeket.
Így lesz egy csomó generált tartalmad, amit fel tudsz majd használni a posztjaidhoz.
Nem csak neked előnyös, ha felhasználók által generált tartalmat osztasz meg, hanem annak is akitől származik a kép, hiszen így extra követőkhöz juthat ő is.
5. Működj együtt influencerekkel
Az Instagram influencerek olyan Instagram felhasználók, akik nagy követőtáborral és magas engagement-el rendelkeznek, azaz sok reakció érkezik a posztjaikra.
Miért lehet hasznos az együttműködés influencerekkel?
Segíthetnek terjeszteni a brand-ed. A követőik nap, mint nap figyelik, mit csinálnak és kíváncsian várják, hogy mit posztolnak majd.
Szóval, ha ajánlják a termékedet, akkor számíthatsz több érdeklődőre, de eladásra is.
Olyan influencert válassz, akinek a közönsége relevánsak lehetnek számodra.
6. Állítsd be a termékmegjelölést (shopable tag)
Ha beállítod a shopable tag-eket az oldaladon, akkor a posztodra tudsz tenni, egy kattintható linket, ami egyből az adott termékre mutat.
Szóval, ha készítesz egy posztot egy termékedről, akkor rá tudsz tenni egy megjelölést egy „Tag”-et ami egyből lehetővé teszi a vásárlást.
A létrehozása nem bonyolult folyamat, csak ezeket a lépéseket kell követni.
Nézd meg itt, hogyan kell létrehozni őket.
Összefoglalás
Nézzük meg ismét a 6 tippet:
1. kutasd fel a versenytársaid,
2. indíts nyereményjátékot reakcióért cserébe,
3. posztolj a vásárlóid által készített fotókat,
4. készíts brand-elt hashteg-et,
5. működj együtt influencerekkel,
6. állítsd be a termékmegjelölést.
Most már tudod, hogyan használd az Instagramot fizikai termék értékesítése esetén. Most eljött az idő, hogy tökéletesítsd az Instagram tudásod, és hosszútávon is sikeres legyél.
Jelentkezz az Ingyenes Online tréningünkre, ahol megtudhatod: Hogyan szerezz vásárlókat az Instagram profiloddal anélkül, hogy napi több órádat venné igénybe és még sok minden mást.