Most beleláthattok kicsit a hétköznapjainkba:

  • hogyan dolgozunk együtt az ügyfeleinkkel

     

  • milyen tanácsokat adunk Mesterkurzus tréningünk kapcsán

     

  • hogyan kísérjük az ügyfeleink mindennapjait, hogyan segítünk személyre szabni a vállalkozásaik online platformjait

     

 

A következőkben bemutatunk számotokra egy ügyfélemailt, amelynek az volt a célja, hogy az üzleti profilját szakszerűen fejleszteni tudja, több elérést produkáljon és egységes képet mutasson a megjelenése. Ha Ti is követitek a tanácsainkat, garantált a siker! ?

Lássuk:

Pár apróság, ami sokat jelent ahhoz, hogy egységes legyen az Instagram profilotok. ?

 

 

1. Highlight sztorisáv

Higlight sztorikat érdemes tematizálni és minden kis buboréknak ugyanolyan képet adni, hogy egységesnek tűnjön az összhatás. Mutatok rá példát.

 

 nem megfelelő higlight sor

      megfelelő highlight sor

 

Ilyen kis tematizált képeket találhattok például Pinteresten, a szövegeket belül egyedivé pedig Canva-val tudjátok megszerkeszteni. Ezt említettük a kurzusban is. Nagyon hasznos képszerkesztő, amelynek segítségével egyedivé varázsolhatjátok az üzleti profilotokat. (www.canva.com)

 

2. Posztok

 

Ezeket a típusú posztokat felejtsük el. Egyrészt rontja a feed-összhatást, másrészt nem is célravezető. Ilyen üzeneteket instasztoriba érdemes csak rakni! ?

  • Fontosak a rólatok készült képek, mert az közelebb hoz titeket a követőitekhez, személyesebbé teszi a vállalkozást, kapcsolatfelvételt.

  • Stock fotók (internetről letölthető, ingyenesen elérhető fotók) nem rosszak, de idővel érdemes minden posztot saját képpel prezentálni. Nagyon fontos lenne, hogy a saját termékeitekről, szolgáltatásaitokról posztolj bejegyzéseket! Nem csak termékfotót, hanem olyan jellegű képeket, ahol a szolgáltatás, mint tevékenység látszik, hangulatot ad át vagy a terméket használat közben. A termékeknél még érdemes eredményt mutató képeket használni, amelyek életérzés fejeznek ki, adnak át.

 

Példák:

  • Workshopoknál életképeket, ügyféllel közös csoportképet.

 

  • Személyi edzésnél edzés közbeni képeket, ügyfelekkel elért sikereket, edzés pillanatait.

 

  • Ékszereknél flatlayeket, viselés közbeni pillanatképeket (akár egy kávézós kép, ahol az ékszer prezentálva van a viselőjén), instasztoriban érdemes véleményeket megjeleníteni a bizalom erősítése szempontjából (visszajelzések).

 

3. Design

Érdemes felépíteni egy designt a bejegyzések összhatását illetően: most 2-féle lehetőséget ajánlok számotokra. Az egyik olyan, mint a miénk, a másik a sakktáblás verzió. Mutatom:

 

A sakktábla pedig azt jelenti, hogy 1 kép (pl. rólatok vagy szolgáltatás pillanatairól, termékfotó használatáról, használata utáni eredményekről), 1 idézet vagy tipp a háttérrel, mint nálunk is, folytatólagosan megint 1 kép rólatok, szolgáltatásfotók (személyesebb). Ez a design sakktábla modellt fog kiadni.

 

A design kiválasztásához azt érdemes figyelembe vennetek, milyen képállománnyal tudtok majd dolgozol! Használhatsz csak fotókat is, szövegek nélkül, ez esetben a színek harmonizálására kell figyelned.

Illetve érdemes előre releváns idézeteket keresni.  1-1 ilyen képbe írhattok olyan szövegtartalmat is, ami prezentálja a szolgáltatásotokat.

Kulcsszavakat, amik rátok jellemzőek, csak figyeljetek, hogy egy ilyen képbe ne zsúfoljatok túl sok információt, inkább a képaláírás írjátok le a fontosabb tudnivalókat.

Az alkalmakat, szolgáltatásokat, termékeket instasztoriba hirdetheted, illetve instagram hirdetéseket is használhatsz erre a célra!

 

 

4. Hashtagek

Hashtagekkel kísérletezni kell, ez minden területen más, de mint a kurzusban is hallhattátok, 3 hashtag típus van, ez alapján kell felépíteni 1-1 poszt alá a stratégiátokat és egy részüket minden posztnál váltogatni- Miért? Mert az Insta felismeri, ha minden képnél ugyanaz a 20 hashtag van, és nem fogja értékelni, korlátoz, ezáltal az engagemented nem fog nőni. Ezért fontos néhányat mindig cserélgetni a kép tematikája alapján.

 

Érdemes kis történeteket megosztani akár instasztoriba, akár 1-1 személyes poszt alatt, ami érzelmeket vált ki (főleg pozitívan). Az emberek nagyon szeretik az ilyen kis szösszeneteket olvasni. Esetleg saját sztorikat tényleg csak érintőlegesen, hogy kinek hogy segített a szolgáltatásotok, terméketek, vagy hogy te hogyan kezdtél ezzel foglalkozni, mi a motiváció. Vagy cikkekből, amelyeket ti is olvastok, megosztani 1-1 releváns gondolatot.

 

Az idézetes posztok esetén arra kell figyelni, hogy az idézetet középre illesszétek, hogy az adja meg a poszt fókuszát. A kép, amit használtok az idézethez, csak háttérfunkciót lásson el, akár halványítani is tudjátok Canva segítségével, amiről szintén van elmélet-gyakorlati videó a Mesterkurzusunkban! Hasznos az is, ha ezeket levéditek a saját logótok elhelyezésével a kép valamelyik sarkában, amelyet szintén Canvával tudtok megtenni a legegyszerűbben.

Ezeket a dolgokat javasolnám első körben, illetve azt is, hogyha Later.com-mal időzítsetek a Mesterkurzusban elmondottak alapján: reggel 7-9 közé raknám a posztolást, vagy délután 5-7 közé, illetve még este 8-10 közé, de munkaidő előtt-után a legjobb az elérés általában. Hajnali 2 körüli posztolással is érdemes kisérletezni a reggeli elérések végett.

 

Fontos, hogy nézd a saját statisztikáidat, az alapján nagyon sokat tudsz javítani az eléréseden. A tréningben benne van, hol tudod megnézni ezeket a profilodon belül.

 

Ha emelkedik majd a követőszám, lehet szavazásokat beállítani (ezt instasztoriban találod ugyanott, ahol GIF-eket tudtok beágyazni sztoriban). Illetve instasztoriban érdemes még azt is kirakni, ha új posztotok van. Tehettek hozzá GIF-et (kereső: new post), nagyon sok olyan GIF van, ami új poszt hirdetést mutat, nagyon sok kreativitás van benne, érdemes lenne kísérletezni vele. ?

 

Szóljatok nyugodtan, ha valami nem teljesen érthető vagy kérdésetek van. Majd ha alakul az oldal, ránézhetünk még, mi változott, min érdemes még fejleszteni picit. Később pedig, ha felépült szépen, érdemes lesz majd hirdetéseket indítani.

 

Van Facebook oldalatok is? Ott is érdemes posztolnod arról, hogy van Instagram oldalatok és ott is kövessenek titeket.

 

 

 

Sok sikert kívánok! ?