Szeretnél egy gyorsan implementálható technikát arra, hogy többen lássák a tartalmadat Instagramon, több legyen a lájk és a komment a képeid alatt, továbbá többen is kövessék be a profilod?

Ebből a cikkből megtudhatod, hogyan érheted el ezt a megfelelő hashtag-ek használatával.

Bár már biztosan használod a hashtag-eket, nézzük meg, hogy mik ezek és mire valók.

A hashtag egy kulcsszó, ami a # jelet követi (pl.: #budapest). A hashtag-ek (#) arra valók, hogy a sok-sok millió kép, amelyet Instagramra feltöltöttek/feltöltenek, kereshető legyen.

Ha az Instagram appba beírom azt, hogy #budapest, akkor azokat a képeket fogom látni, amelyek ezzel a hashtaggel vannak ellátva. Így láthatom azokat a képeket, amelyek Budapestről szólnak, Budapesten készültek:

 

De miért jó ez neked?

Az Instagramon való növekedésnek alapkövetelménye annak elérése valamilyen módon, hogy sokan lássák a megosztott tartalmad, illetve a profilod.

Fontos az is, hogy azok az emberek, akik látják a tartalmadat ne csak minél többen legyenek, de lehetőleg nekik minél relevánsabb legyen nekik a tartalmad.

Ha ez nem teljesül, akkor hiába nagyon jó a tartalmad, nem tudsz majd gyorsan növekedni. A posztjaid egyszerűen eltűnnek majd anélkül, hogy tudnának róla.

A megfelelő hashtagek használata lehetővé teszi, hogy potenciálisan sokkal több emberhez jusson el a tartalmad, sokkal többen láthassák azt, mint ezek nélkül és ezáltal gyorsabb növekedést érj el. De csak akkor, ha jól használod őket.

Nézzük meg, hogyan tudsz rövid idő alatt kialakítani egy jól működő stratégiát a képeid hashtagekkel történő ellátására.

Ehhez végezned kell egy kutatást, amelynek során kikeresed a már létező hashtageket és sorrendbe állítod őket, hogy mennyire relevánsak a számodra (pl. egy Excel táblázatban).

A hastagek kikeresésénél az alábbiakból célszerű kiindulnod:

1. Nézd meg, hogy a konkurenciád, vagy olyan profilok, akiknek hasonló a célközönsége a tiédhez (minél népszerűbb, annál jobb), milyen hashtageket használnak, majd használd fel ezeket a hashtageket továbbiak találásához.

2. Találj ki hashtageket (kulcsszavakat), amelyeket úgy gondolsz, hogy relevánsak a számodra, majd keress rájuk az Instagram appban.

3. Használd a kapcsolódó hashtag javaslatokat

Semmi másra nincs szükséged ehhez csak magára az Instagram appra a telefonodon.

1. Nézd meg, milyen hashtageket használ a konkurenciád

Nézzük meg, hogy néznek ki ezek a gyakorlatban. Ha például valamilyen egészséges életmóddal kapcsolatos terméket árulsz (pl. egy táplálékkiegészítőt), egy lehetséges kulcsszó a számodra az egészség. Elindulhatsz ennek a vonalán és beírhatod az Instagram keresősávjába az „egészség” szót a „people” fülön. Ehhez hasonlót fogsz látni:

 

Nem kellett sokat görgetnem és találtam egy népszerű táplálékkiegészítős profilt több mint 5000 követővel. Ezután pedig megnéztem, hogy milyen hashtageket használnak a képeik alatt. És máris a rendelkezésemre állt néhány hashtag, amiből kiindulhatok. Ezt itt látod:

 

Ha több népszerű profilt is átnézel a konkurenciádból, hamar kirajzolódik majd előtted, hogy mik a népszerű hashtagek a területeden.

 

 

2. Találj ki kulcsazavakat és írd be a keresőbe

Ha van már ötleted kulcsszavakra a hashtagekkel kapcsolatban, illetve van néhány hashtag, ami releváns a számodra, akkor lapozz át a keresésnél a „tags” fülre és írd be őket oda. Itt ezt követően csak hashtageket tudsz majd keresni.

 

 

Itt azonnal látni fogsz javaslatokat a hashtagekre, illetve azt is látod, hogy hány posztot osztottak meg az adott hashtaggel, ami a népszerűségére utal.

 

 

3. Használd a kapcsolódó hashtag javaslatokat

Ha beírsz egy kulcsszót a keresőbe az Instagram appban és rányomsz egy hashtagre nem csak az azzal megosztott tartalmat fogod látni, de fogsz látni hasonló (related) hashtagekre is javaslatokat. Ezek közül szintén tudsz válogatni. Ezt az alábbi képen látod:

 

 

Ha átnézed a konkurenciád által használt hashtageket, illetve kulcsszavakat írsz be a „tags” fülre, valamint nézed a kapcsolódóakat is, hamar össze tudsz írni magadnak 20-30 releváns hashtaget. Érdemes melléjük írnod (pl. Excel táblázatba) azt is, hogy hány poszt van az adott hashtaggel, hogy tudd, mennyire népszerű.

 

Most nézzük meg, hogy hogyan tudod ezeket a hashtageket felhasználni a hashtag stratégiád kialakításához.

 

Ehhez az alábbi képlet szerint érdemes összeállítanod a hashtageket:

 

Népszerű hashtagek + releváns hashtagek + a megosztott képed tartalmával kapcsolatos hashtagek

 

Nézzük meg, hogy melyik mit jelent:

A népszerű hashtagek azok a hastagek, amelyek nagyon népszerűek a magyar instagramozók körében és attól függetlenül tudod őket használni, hogy miről szól a kép, amelyet megosztasz. Ilyen például: #mik, #instahun, #ig_hun, #mutimitcsinalsz, #ig_hungary

Ezekkel, potenciálisan sokan láthatják a tartalmad, viszont kevés embernek lesz az releváns (pl a #mik hashtaggel több, mint 3 millió tartalom van megosztva). Ezekből keveset használj (2-3 elég).

A releváns hashtagek azok, amelyeket fentebb kikerestél például a konkurenciád kutatása alapján. Túlnyomó részben ezeket érdemes használnod. Valószínűleg ezek kevésbé lesznek népszerűek, viszont az ezeket néző felhasználóknak sokkal relevánsabb lesz a tartalmad. Ha sok olyan hashtaget találsz, ami releváns a számodra, akkor használj szinte csak ilyeneket.

A megosztott képek tartalmával kapcsolatos hashtagek azok, amelyeket az alapján választasz, ami látható a képen. Péládul, ha éppen túrázol egy erdőben (ugye ez is kapcsolható az egészséges életmódhoz), akkor használhatnád ezeket a hashtageket: #természet, #túrázás, #kikapcsolódás

Ha egy olyan képet osztasz meg, amin látható a Szabadság híd Budapesten, akkor használhatnád ezeket a hashtageket, amelyek a megosztott kép tartalmával kapcsolatosak: #ilovebudapest, #szabadsaghid

Ezekből szintén elég, ha néhányat használsz.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért ne írjuk fel egyszer a hashtageket (a legjobbakat), és használjuk ugyanazokat ugyanabban a sorrendben minden képnél. Ha mindig ugyanazokat a hashtageket használod, akkor az Instagram algoritmusa könnyen spamnak minősítheti a tartalmad. Emiatt érdemes mindig variálnod kicsit a felhasznált hashtageket.

Az a legjobb, ha a rendelkezésedre áll legalább 10-20 releváns hashtag + kb. 10 népszerű hashtagekkel, és ezekből válogatsz a fentebb leírt képletnek megfelelően.

Néhány további hasznos gondolat a hastagekkel kapcsolatban:

Az Instagramon egy kép esetén felhasználható hashtagek száma maximum 30 db, nincs pontos szám arra, hogy mennyit érdemes használnod, nem muszáj kihasználnod mind a 30-at, viszont érdemes 10+ hashtaget használnod a legjobb eredmény érdekében tartalmanként.

Minden hashtagnél látsz arra adatot, hogy mennyire népszerű az adott hashtag (hány tartalmat osztottak eddig meg vele). Itt érdemes olyan hastageket használnod, amelynél ez a public posts szám 5000 és 500000 között van. Ha 5000-nél kevesebb, akkor azt a hashtaget nagyon kevesen használják, ha 500000-nél több, akkor pedig nagyon sokan és könnyen elveszik a tartalmad a sok egyéb tartalom közt.

Ha a célközönséged magyar, akkor érdemes magyar hashtageket használnod, mert a külföldi hashtagekkel valószínűleg nem a megfelelő embereket érnéd el.

A fent leírt lépésekkel gyorsan kialakíthatod a saját hashtag stratégiád és élvezheted, hogy többen lépnek interakcióba a tartalmaddal.

Ha tetszett ez az útmutató, ne felejtsd el letölteni az alábbi ebookot sem a követőszerzésről: