Ebből a leírásból megtudhatod a teljes rendszert lépésről lépésre, amellyel követőtábort építhetsz, illetve vásárlókat szerezhetsz az Instagram profilodat felhasználva teljesen az alapoktól.

 

Mielőtt még belekezdenénk, beszéljünk kicsit arról, hogy miért fontos ez. Bizonyára azért vagy itt, mert halottad/olvastad, hogy az Instagram egy remek módja annak, hogy egy közösséget építs, akiket aztán újra és újra elérhetsz, így olcsóbban tudsz vásárlókat/ügyfeleket szerezni.

 

A legfőbb probléma, hogy mostanra eljutottunk odáig, hogy a Facebookon az organikus elérés nagyon alacsony, így hatékonyan csak fizetős hirdetésekkel tudod elérni a célközönséged ezen a platformon. Továbbá ezek a hirdetések is egyre drágábbak.

 

Ez az oka annak, hogy egyre több vállalkozás kezdi el használni az Instagramot üzleti célokra, mert a magasabb organikus elérés miatt itt hatékonyan tudod elérni a követőid a tartalmaddal.

 

A probléma, hogy mivel az Instagram egy Facebooktól eltérően működő platform (minden közösségi média platformon más működik), ezért másféle megközelítés szükséges az eredményes felhasználásához.

 

Ha stratégia nélkül, vagy nem működő stratégiával kezded el építeni az Instagram profilod, az általában azt eredményezi, hogy sok időt fogsz rászánni, de az eredmények elmaradnak. Mint más esetekben (például Facebook hirdetések), itt is a megfelelő stratégia alkalmazása az eredmények kulcsa.

 

Az alábbiakban megosztjuk veled azt a stratégiát (5 lépés), amely elvezet az alapoktól a közösségépítésen keresztül egészen odáig, hogy bekerülnek az emberek az értékesítési folyamatodba és vásárolnak tőled.

1. A profilod létrehozása és az alapbeállítások elvégzése

Az eredményes Instagram jelenlét első lépése, hogy legyen egy olyan létrehozott profilod, amely képes teljesíteni a funkcióját. Ehhez az alábbiaknak mindenképpen érdemes beállítva lenniük a profilodon.

 

Pofilkép: Ez vagy saját magadról egy közeli, jól felismerhető kép (ha személyes márkára épül a vállalkozásod), vagy a vállalkozásod logója, ami jól felismerhető.

 

Bemutatkozó szöveg: A bemutatkozó szöveg egy nagyon fontos része az Instagram profilodnak, mégis kevés vállalkozó/vállalkozás használja ezt jól. A bemutatkozó szöveg két fő funkciója van: egyrészt leírja, hogy kinek szól a profilod, miről szól, illetve milyen formában tudsz értéket adni a célközönségednek.

 

Másrészt segít abban, hogy a követőid továbblépjenek az értékesítési folyamatodban, felszólítja őket a cselekvésre.

 

Működő link: E link segítségével tudod átvezetni a profilod látogatóit egy weboldaladra, ahol meg tud történni az általad preferált cselekvés a részükről (pl. feliratkozás az email listádra, egy termék megvásárlása stb.). Érdemes ezt is beállítanod már az elején, mert ez az egyetlen működő link, ami a profilodon lehet (10000 követőig).

 

Legalább 5-10 megosztott poszt a profilodon: Az elinduláshoz szükséges, hogy legyen néhány poszt a profilodon. Érdemes már az első posztjaidat is a tartalomstratégiádnak megfelelően (2. pont) elkészítened. Tehát mindenképpen érdemes egy tervezési folyamattal kezdened az Instagram jelenléted.

2. A tartalomstratégia kidolgozása és tartalommegosztás

Miután létrehoztad a profilodat és megcsináltad az egyes pontban lévő beállításokat, a második lépés a tartalomstratégia kidolgozása. A tartalom teszi értékessé a profilodat a célközönséged számára, ez fogja eleinte felkelteni az érdeklődést a profilod iránt, kapcsolatot építeni a követőiddel, és eladni is ez fog. Kritikus tehát, hogy ez rendben legyen.

 

Azok a vállalkozók, márkák, akik eredményesen vannak jelen Instagramon, egy stratégiára építik az Instagram jelenlétüket. Emiatt tudnak eredményesek lenni ezen a platformon. Ennek része a tartalomstratégia is.

 

Nem osztanak meg tartalmat mindenféléről, csak néhány fő témakörről, ami a tartalomstratégiájuk része. Most biztosan felmerül benned a kérdés, hogy te milyen tartalmat ossz meg, mi legyen az a néhány fő témakör, ami neked is eredményeket hozna.

 

A tartalomstratégia kialakításánál a legfontosabb dolog, amit érdemes szem előtt tartanod, hogy a tartalmad értékes legyen (értéket adjon) a célközönséged számára.

 

Ehhez ismerned kell a célközönséged, az ideális vásárlóid, és tudnod kell, hogy ők kik, mi érdekli őket, mik a problémáik, amiket megoldasz, milyen vágyaikhoz segíted őket hozzá.

 

Ha ezzel tisztában vagy, akkor pedig tedd fel magadnak a kérdést, hogy milyen formában tudnál olyan tartalmat előállítani, ami értékes a számukra.

 

Például egy személyi edző értékes tartalmat állít elő azzal, ha rövid edzéstippeket ad a tartalmával, vagy akár sikersztorikat oszt meg, amivel motiválja a közönségét.

 

Egy táplálkozási tanácsadó értékes tartalmat állít elő azzal, ha rövid táplálkozási tanácsokat ad a tartalmával.

 

Egy fotós értékes tartalmat állít elő, ha szép képeket tölt fel, amelyek a saját munkái.

3. Követőszerzés

Miután létrehoztad az Instagram profilod és megvan a tartalomstratégiád, valamint már van legalább 5-10 poszt a profilodon, a következő lépés a követőszerzés. Mellette persze fontos, hogy rendszeresen posztolj és a követőtáborod szeme elé kerülj újra és újra.

 

Minden követőszerzési stratégia alapja Instagramon az, hogy valamilyen módon elérd, hogy a tartalmad, illetve a profilod minél több Instagram felhasználó szeme elé kerüljön.

  

Ezen belül pedig fontos, hogy az emberek, akik látják a profilod, minél nagyobb arányban a célközönséged legyenek.

 

Ha a tartalmad a célközönséged szeme elé kerül, és az értékes a célközönséged számára, az a követőtáborod növekedését fogja eredményezni.

 

Az alábbiakban találsz néhány lehetőséget, amelyekkel az emberek szeme elé tudsz kerülni és növelni tudod a követőtáborod.

 

1. Hashtagek helyes használata

2. Interakcióba lépés a célközönségeddel

3. Influencerekkel való munka

4. Követőszerzés Instagramon kívüli forrásokból (pl. weboldal, Facebook oldal, Youtube csatorna, email lista stb.)

+1 Instagram hirdetések használata

4. Kapcsolatépítés a követőiddel

Miután elkezdted a követőszerzést, és fokozatosan növekszik a követőbázisod, a cél, hogy ők továbblépjenek a vállalkozásod értékesítési folyamatában.

 

A szép ebben az, hogyha ezt nem teszi meg valaki azonnal, miután megnézi a profilod, akkor sincs semmi gond, hiszen a követőidet újra és újra ingyen tudod elérni a tartalmaddal.

 

Ha megosztasz valami újat, azt látják, értéket tudsz adni nekik, bizalmat tudsz építeni bennük és elérheted, hogy minél nagyobb számban kerüljenek be a vállalkozásod értékesítési folyamatába.

 

Ez a fázis egyszerűen annyi, hogy napi szinten a követőid szeme elé kerülsz, és értékes tartalmat osztasz meg velük.

 

Azt, hogy mi értékes tartalom a célközönséged számára, már meghatároztad a tartalomstratégiád elkészítésekor (emiatt is hangsúlyozzuk, hogy mennyire fontos, hogy legyen tartalomstratégiád).

 

Így tudsz kapcsolatot építeni a követőiddel és egy közösséget építeni, akik a potenciális vásárlóid.

 

5. Eladás, marketing stratégia

Az, hogy az eladási folyamatod hány lépésből áll, attól függ, hogy milyen terméket (vagy szolgáltatást) adsz el jelenleg, illetve milyen marketing stratégiával csinálod ezt.

 

Az Instagram ennek a stratégiának lesz az első lépése, hiszen sokan itt fognak tudomást szerezni rólad, a vállalkozásodról.

 

Ha ez megvan, ismernek téged, megnézték mivel foglalkozol, láttak tőled tartalmat, akkor az a cél, hogy tovább irányítsd őket a vásárlás felé. Hogyan tudod ezt megtenni?

 

Az Instagram profilodon egy kattintható linket helyezhetsz el (feltéve, ha még nincs 10000 követőd, mert ilyenkor az Instagram sztorikba is tehetsz már linkeket). Ezt a linket kell felhasználnod arra, hogy irányítsd a követőid a vásárlás irányába.

 

Hova irányítsd az embereket?

 

Az értékesítési folyamatod első lépésére kell ráirányítanod az embereket. Hogy ez pontosan mi, az a jelenlegi marketing stratégiádtól függ. Az alábbiakban leírok erre néhány példát.

 

Ha egy viszonylag olcsó terméket adsz el, aminek nyilvánvaló az emberek számára a haszna, (ilyen például telefontok, akár különböző kozmetikumok stb.), akkor átirányíthatod őket egyből a terméked sales oldalára, ahol meg tudják azt venni.

 

Egy szintén nagyon hatékony dolog, amit csinálhatsz az Instagram profiloddal, az email listaépítés. Ha email listát építesz, akkor úgy adsz el, hogy egy ingyenes ajánlatot kínálsz fel az embereknek, amiért cserébe az email címük megadását kéred. Ezt követően email marketinggel el tudod őket érni újra meg újra, értéket tudsz nekik adni, illetve fel tudod nekik kínálni az ajánlataidat.

 

Ebben az esetben egy landing oldalra kell irányítanod az embereket, ahol meg tudják adni az email címüket.

 

Egy üzlethelyiséggel rendelkező vállalkozás esetén (étterem, kávézó, bolt, nyelviskola, konditerem stb.) lehet egy ilyen ajánlat kedvezmény egy kedvezményes kupon az első alkalomra, vagy egy ingyenes első alkalom.

 

Tehát a cél, hogy behozd a követőid a vállalkozásod értékesítési folyamatába. Ezzel pedig elérheted, hogy az Instagram profilod vásárlókat termeljen neked.

 

Kicsit hasonlóan tekinthetsz erre a fajta vásárlószerzésre, mint a fizetős Facebook, vagy Instagram hirdetésekre, a különbség annyi, hogy ezzel a módszerrel hirdetési költségek nélkül érheted el a követőid újra és újra.